O Fundacji

Edukujemy i wspieramy rozwój biznesu

FORCE

Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE powstała w marcu 2013 r., na długo przed tym, zanim świat usłyszał o RODO. Naszym nadrzędnym celem zawsze była ochrona prywatności i praw osób, których dane dotyczą, w szczególności w kontekście nowoczesnych technologii. Wierzymy, że powszechna edukacja w tym obszarze, nie tylko z poziomu użytkownika, ale i dostawcy usług (biznesu), to klucz do budowania najwyższych standardów i ograniczenia naruszeń. Nasze działania ukierunkowane są na podnoszenie świadomości prawnej wśród wszystkich osób biorących udział w procesie przetwarzania danych.

Jako Fundacja działamy na wielu płaszczyznach, począwszy od edukacji najmłodszych i konsumentów, organizując różnego rodzaju wydarzenia informacyjne, warsztaty i szkolenia. Profesjonalnie doradzamy także małym i dużym przedsiębiorcom, w szczególności z branży IT oraz e-commerce. Prowadzimy audyty i wdrożenia RODO. Oferujemy pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Danych przez wykwalifikowanych ekspertów. Projektujemy bezpieczny transfer danych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Weryfikujemy i raportujemy zgłoszenia naruszeń ochrony danych, a także wspieramy podczas kontroli Urzędu czy przy realizacji żądań osób, których dane dotyczą.

Nasi specjaliści to przede wszystkim praktycy, łączący wiedzę prawną z wieloletnim doświadczeniem.

Zachęcamy do kontaktu i wyboru najbardziej optymalnej formy współpracy.

Poznaj nasz bliżej

Historia Fundacji

Założenie Fundacji i projekty antyspamowe

Rok 2013 to start Fundacji.

Jako podmiot działający pod jedną z największych na Śląsku firm z branży e-mail marketing, stworzyliśmy pilotażowy projekt Lista Robinsona, którego zadaniem była zarówno ochrona konsumentów przed niechcianymi wiadomościami, jak i pomoc odpowiedzialnym społecznie przedsiębiorstwom, które wyrażają chęć rzetelnego komunikowania się z konsumentami.

Opracowaliśmy także e-booka „SPAM. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.”

Ogólnopolskie szkolenia i warsztaty

Lata 2016 – 2017 to głównie seria szkoleń i warsztatów Effective Sales Session realizowanych w całej Polsce z zakresu bezpiecznej komunikacji elektronicznej oraz badania zjawiska spamu, jego skali oraz zagrożeń. To także pierwsze webinary dotyczące RODO, mające na celu przygotowanie społeczeństwa i przedsiębiorców na nadchodzące, rewolucyjne zmiany w przepisach.

RODO i nowa rzeczywistość

Rok 2018 to niewątpliwie krok milowy dla przepisów o ochronie danych osobowych. Wraz z wejściem w życie RODO diametralnie zmieniło się podejście do przetwarzania danych. W efekcie, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, zakres działania Fundacji znacznie się poszerzył.

We współpracy z IT Law Solutions oraz portalem Securio24 Fundacja zorganizowała i przeprowadziła serię internetowych seminariów pt. „RODO to nie koniec świata!” oraz szkoleń stacjonarnych na terenie miasta Rybnik (m.in. Rodzic w Internecie, Mój biznes w sieci, Moje finanse i transakcje w sieci, Tworzę własną stronę internetową / blog, Działam w sieciach społecznościowych).

Kontynuowaliśmy także badania dotyczące zjawiska spamu w Polsce oraz projekt Listy Robinsona, budując coraz większą świadomość prawną wśród użytkowników Internetu.

Przeprowadziliśmy pierwsze wdrożenia RODO w organizacjach.

Bliżej biznesu

Lata 2019 – 2022 to głównie kontynuacja działań wdrożeniowych RODO. Fundacja wyspecjalizowała się w świadczeniu usług zewnętrznych Inspektorów Ochrony Danych i w kompleksowych audytach. Staliśmy się zaufanym doradcą dla naszych partnerów biznesowych, wytyczającym nowe trendy i standardy w obszarze przetwarzania danych osobowych u przedsiębiorców.

Równolegle nadal realizowaliśmy szereg działań informacyjnych w postaci szkoleń, webinarów i innych publikacji.

Rozwijaj biznes wspólnie z nami

Aktualnie działalność Fundacji skupia się przede wszystkim na eksperckim wsparciu prawnym naszych partnerów w tematyce ochrony danych osobowych. Realizujemy audyty zgodności z RODO, identyfikujemy i eliminujemy potencjalne ryzyka naruszeń. Wspieramy przedsiębiorców w utrzymaniu niezbędnych standardów, w tym jako Inspektorzy Ochrony Danych.

Równolegle aktywnie edukujemy, publikujemy i organizujemy różnego rodzaju wydarzenia informacyjne.

Zapraszamy do współpracy!