Ochrona wizerunku i praw autorskich w sieci

Influencerzy i twórcy internetowi – ten blok jest właśnie dla Was!

Niezależnie od tego czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z Internetem, czy jesteś już stałym weteranem, warto zadbać o zabezpieczenie swoich praw w Internecie. Jak to mówią, lepiej późno, niż wcale 🙂 Świadomość tego co i jak jest chronione, to pierwszy krok do świadomego i efektywnego zarządzania marką osobistą w sieci.

Influencer marketing to obecnie jeden z najbardziej atrakcyjnych kanałów dotarcia do klientów końcowych. Zyskują na nim nie tylko marki, ale też sami twórcy, agencje, pośrednicy, platformy sprzedażowe. Proste? Nie do końca. Na całość składa się wiele aspektów prawnych, które należy uregulować przed podjęciem jakiejkolwiek współpracy. W przeciwnym razie możesz sporo stracić. Zgoda na wykorzystanie wizerunku (czasowa czy nieograniczona, co z jej wycofaniem), zgoda na korzystanie z wykonania artystycznego i głosu, przeniesienie praw autorskich czy jednak udzielenie licencji, zakazy konkurencji (kiedy wskazane i na jaki czas), udostępnienia, reposty, płatne promocje i wiele, wiele innych.